Už v roce 1921 postavila automobilka Tatra závodní vozy typ“T“ a typ „U“.
V roce 1925 začal závodit i typ „11“. Tyto vozy ale na Masarykově okruhu nikdy nestartovaly.
Až v roce 1930 se v depu objevil typ „T 52“-speciální konstrukce závodního vozu s dvoumístnou doutníkovou, dozadu se zužující, karoserií a s odkrytými koly. Automobil se startovním číslem 18 řídil Josef Veřmiřovský a na druhém sedadle si vezl mechanika, jak bylo tehdy stanoveno. V závodě vůz havaroval a závod nedokončil.
V dalších letech automobilka sice vyráběla sportovní vozy-typ 578A-r.1936 nebo typ 75, ale pro okruhové závodění nebyly tyto vozy vhodné. Ani první aerodynamický vůz Tatra T 77 nebyl pro okruhové závody používán. Po skončení 1. světové války, v roce 1948, začala v Tatře v Kopřivnici výroba nového, lidového vozu, označeného jako T600,zvaného „Tatraplan“. Pro zajištění popularity bylo rozhodnuto používat vůz ke sportovním účelům. Tatraplany byly velmi úspěšné v soutěžích Rallye dosáhly několika vítězství, avšak pro okruhové závodění byly, pro svoji hmotnost a horší ovladatelnost, nevhodné. Sportovní oddělení Tatry o těchto nedostatcích vědělo, a proto bylo rozhodnuto v 1949 začít se stavbou speciálních závodních vozů. Nejdříve Typ T601 -dvoudvéřovou variantu Tatraplanu s hliníkovou karoserií,původně určen pro Rallye Monte Carlo a následně typ T602 Tatraplan Sport s velmi lehkou prostorovou konstrukcí rámu a otevřenou hliníkovou karoserií – určený jen pro silniční závody. T 601 byl vyroben pouze jediný exemplář, T602 byl vyroben ve dvou kusech a oba typy jely v závodech na Masarykově okruhu v roce 1949. K modelu T602 Tatraplán sport chci taky připomenou jednoho z nejslavnějších závodníků, který tento závodní speciál pilotoval. Byl jím jezdec Bruno Sojka. Ten za volantem tohoto vozu zemřel při tréninku na závod Ecce Homo ve Šternberku dne 30.6.1951.
V roce 1950 byl zkonstruován a vyroben závodní vůz podle tehdejších propozic F1.
Tak začala dlouhá a úspěšná éra budování sportovní slávy značky Tatra…..První dohotovený kus Tatra T607 monopost, byl veřejnosti představen na okruhu v Ostravě. Na zářijových závodech Velké ceny Československa na Masarykově okruhu v Brně už „racing team Tatra“ měl k dispozici jeden vůz T600 (pravděpodobně i tento vůz měl hliníkovou karoserii), dva vozy T602 Tatraplan Sport a dva vozy T607 monopost.